3 maanden Sydney & Eastcoast - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Clark - WaarBenJij.nu 3 maanden Sydney & Eastcoast - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Clark - WaarBenJij.nu

3 maanden Sydney & Eastcoast

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2014 | Australië, Rainbow Beach

Dutchies,

Waar het vorige verhaal eindigde met zoeken naar werk gaat dit verhaal begin met mijn werk.

Half / eind januari werd ik gebeld door een van de havenmanagers dat er toch plek voor mij was, eerder dan gedacht dus. Met alle plezier geantwoord dat ik nog steeds geïnteresseerd was. De organisatie D'albora Marinas die 7 havens beheert had een dockmaster nodig in Cabarita Point. Klein haventje gelegen in west Sydney. Ik kon beginnen met een aantal shifts per week en dit waren vooral de weekenden. Voordeel hier is dat ik op zaterdag 45% en zondag zelfs 75% meer per uur verdienden wat dus opliep tot 29$p/h after tax(~€20p/h). Tikte dus lekker aan die weekenden werken. Over het algemeen was het een rustige haven. Het varen leeft hier veel minder dan in Nederland, waarschijnlijk doordat het weer hier bijna altijd goed is en niet alleen 2 maanden per jaar. Een van de andere havens van d'Albora Marinas is aan de Harbour Bridge genaamd Rushcutters Bay, hier heb ik ook een aantal shifts mogen werken. Erg gaaf om rond te lopen op de steigers met zicht op de brug. Sommige dagen was er weinig te beleven in de havens en duurde de dag erg lang. Het voordeel dat ik niet hier vandaan kom was dan weer dat ik altijd wel weer een praatje kon maken met de mensen op de steigers, elke Australiër vind het super om te horen dat je door hun land reist en werkt. Ze vertellen graag over hun land en de coole plekken dus zo maakte ik de tijd soms vol op de dag.

Mijn weken in Sydney sinds ik werkte waren dus ingedeeld met werken in de marinas en elke woensdag en soms vrijdag in coffee warehouse. Verder leuke dingen gedaan in Sydney zoals naar het strand, beetje stappen, bbqen en surfen, geen slecht leven dus. Goed kunnen sparen de afgelopen periode. Na een bepaalde tijd heb je het niet echt meer door dat je woont en werkt in Sydney doordat het "normaal" is geworden. Wel super ervaring en vooral het feit dat je de weg goed kent in zo'n stad. Na Sydney ben ik verder gereisd naar Brisbane met het vliegtuig. Hier weer afgesproken met Mark die ik tijdens het begin van me trip heb ontmoet in Yamba. Gepland om vanaf Brisbane samen verder te reizen naar het noorden. Brisbane zelf is een mooie stad. Een river stroomt hier door de stad wat een mooi beeld vormt. Aan de boulevard is een lagoon gemaakt zodat je toch lekker kan zwemmen en op het strand kan liggen met zicht op Brisbane CBD. Na 3 maanden in Sydney te hebben gewoond wilde ik toch weer graag uit de stad en naar de kust dus na 3 dagen Brisbane verder gereisd. Tuurlijk kon je in Sydney met public transport naar het strand maar het is toch veel fijner om op je blote voeten naar het strand te lopen dus was de volgende stop Noosa. Klein, gezellig, laidback en een van de rijkste plekken aan de Eastcoast. Hier 4 dagen verbleven in een heel ruim opgezet hostel met heel veel mooie vrouwen, zwembad en gratis gebbqt op zondag. Heerlijk weer gehad dus veel het strand bezocht, Noosa bekeken en Naar een meer geweest waar locals touwen in de bomen hadden geknoopt zodat je de rivier als een tarzan in kon slingeren, lekker spelen dus.

3 april de travelbus(Greyhound) weer gepakt om onze reis te vervolgen naar Rainbow Beach. Toch super als je in een plek woont met de naam Rainbow Beach, Surfers Paradise of Sunshine Coast. Klinkt veel beter dan de plaatsnamen in Nederland.

Onze planning voor de rest of the trip is vast gezet in Brisbane. Ik heb de maanden in Sydney gewerkt en geld gespaard om verder de leuke trips te doen en niet meer hoeven te werken.
4 april beginnen we aan een 4x4 tour waarbij we zelf in jeeps gaan crossen over Fraser Island. Een tocht die 3 dagen duurt. Rijd in een dikke off road bak volledig uitgerust met camping gear die je moet gebruiken om 2 nachten te slapen op het eiland, super veel zin in! 5 dagen na deze trip gaan we een zeiltocht maken bij Whitsundays waarbij je aanmeert op White heaven beach, schijnt één van de mooiste witte stranden van de wereld te zijn deze trip duurt ook 3 dagen. Mooie vooruitzichten. Na deze trips vervolgen we onze reis met een travelbus naar Cairns waar ik mijn laatste week van Australië zal genieten. Als het mee zit wil ik de hoogste Skydive van Australië doen waarbij je een vrije val van 60sec. Hebt.

In Nederland zagen mijn plannen er iets anders uit en dacht ik misschien wel langer in Aussie te verblijven. Plannen zijn er om gewijzigd te worden dus dat maar gedaan.

20 april vlieg ik van Cairns naar Sydney airport en van Sydney meteen door naar Bangkok. Dan sta ik dus 21 april op Thaise bodem, kicke! In Sydney 2 Engelse jongens ontmoet en die hebben mij super verhalen verteld en foto's laten zien over hun reis.

Planning is dus tot nu toe als volgt: eind april tot eind mei reizen door Thailand, Laos en Cambodia. Waarna ik rond eind mei naar Bali vlieg om vervolgens daar tot eind June te verblijven. Heb erg zin in allemaal en vooral de verandering van Australië naar Azië lijkt mij erg bijzonder.

Dit verhaaltje geschreven opweg naar Rainbow Beach in de Greyhound. Morgen begin ik aan de trip met de jeep en daarna de zeiltrip, na deze trips zal ik laten weten hoe het was.

Voor zover hoop ik jullie weer beetje op de hoogte te hebben gebracht en voor meer info kan je mij natuurlijk altijd een berichtje sturen. Jullie hebben ook prima weer daar dus dat zit sowieso goed.

De foto's komen later als ik ergens op een pc kan.

Take care...

Clark

  • 04 April 2014 - 02:08

    Carly:

    Mooi verhaal barkje! Geniet ervan, super dat je financienen het toelaten om nu zoveel te gaan doen!! Houd ons goed op de hoogte van je nieuwe avonturen!

    Liefs xxxx

  • 04 April 2014 - 07:14

    Wara:

    Geniet er nog lekker van Clarkie x

  • 04 April 2014 - 15:28

    Cocky:

    Mooi verhaal, Clark. Alleen 60 seconden vrije val...... Ik wil het niet weten! ;-)
    Kus

  • 09 April 2014 - 15:16

    Jolanda Kamper:

    Hai Clark, dit leest zo prettig, heerlijk je verhaal over de mooie stranden en 4x4 tour. Geniet ervan, wat een vooruitzicht. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2014

Cambodja

21 Juni 2014

zuid Thailand

21 Mei 2014

Laos

09 Mei 2014

Thailand

24 April 2014

Laatste weken Australië

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 13157

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: